Strategische Sortimentsarbeit mit oder ohne Individualisierung pro Standort
Damit Einzelhändler shopper-orientierte und nachvollziehbare Sortimentsentscheidungen treffen können, ist die Kenntnis der Fakten unverzichtbar.
Die kritische Bewertung aller Einzelartikel auf Basis von Leistungskennziffern aus Marktforschungs-, Belieferungs- und/oder Kassendaten erfolgt im „Range Finder®“.
So entstehen Sortimente für unterschiedliche Regionen und Regalgrößen, die der „Range Adapter" bei Bedarf pro Standort nach Ihren strategischen Vorgaben anpasst. Local Heroes werden ergänzt, Local Loser bereinigt und Platzierungsbreiten, d.h. Anzahl Facings, der Artikel je nach Abverkauf am Standort automatisch adjustiert.
Strategic assortment work with or without individualization per location
In order for retailers to make shopper-oriented and comprehensible assortment decisions, knowing the facts is essential.
The critical evaluation of all individual articles on the basis of performance indicators from market research, supply and/or cash register data is carried out in the "Range Finder®".
This creates assortments for different regions and shelf sizes, which the "Range Adapter" adjusts as needed per location according to your strategic specifications. Local heroes are added, local losers are eliminated and placement widths, i.e. the number of facings of the articles, are automatically adjusted depending on sales at the location.