Overview

PAYBACK bietet seinen Nutzern als Multipartner-Programm einen spürbaren Mehrwert. Die Konsumenten profitieren von vielen Vorteilen bei über 650 starken Handels - und Onlinepartnern. Keine andere Plattform in Deutschland verbindet den stationären Handel so intelligent und umfassend mit digitalen Kanälen. PAYBACK ermöglicht Unternehmen synchronisierte Multichannel-Kommunikation über Print Mailings, die PAYBACK Punkteübersicht, PAYBACK E-Mail Newsletter, die Website und App.

Im GS1 Germany Knowledge Center stellt der Partner folgenden Use Case zur Verfügung:

Im Rahmen des Projektes „Promotion Tracking³“ werden durch den Einsatz von Location Based Services analoge Display-Promotions digital verlängert. Zum einen können die Paletten auf der Verkaufsfläche mit Hilfe der PAYBACK App getrackt werden, was der Optimierung der Supply Chain dient. Zum anderen können PAYBACK Kunden bei Beacon Kontakt am PoS individuell mit relevanten Angeboten angesprochen werden:

a)      Push-Variante:

  • Kunde nähert sich mit geschlossener App der Promotion und bekommt daraufhin eine Push-Nachricht mit Hinweis auf den Coupon -> Hinweis auf das Angebot auf der Palette.
  • Kunde klickt auf die Push-Nachricht und aktiviert den Coupon in der PAYBACK-App.
  • Kunde legt das beworbene Produkt in den Warenkorb.

b)      Pull-Variante („Chamäleon light“)

  • Kunde nähert der Promotion und öffnet die PAYBACK-App.
  • Die App erkennt das Beacon-Signal und verändert den App-Inhalt abhängig von der Promotion -> Hinweis auf das Angebot auf der Palette.
  • Kunde klickt auf das Angebot und aktiviert den Coupon in der PAYBACK-App
  • Kunde legt das beworbene Produkt in den Warenkorb.

As a multi-partner program, PAYBACK offers its users tangible added value. Consumers enjoy a wide range of benefits from over 650 strong retail and online partners. No other platform in Germany links brick-and-mortar retail with digital channels in such an intelligent and comprehensive way. PAYBACK enables companies to use synchronized multichannel communication via print mailings, the PAYBACK points overview, PAYBACK e-mail newsletters, the website and app.

In the GS1 Germany Knowledge Center, the partner provides the following use case:

As part of the "Promotion Tracking³" project, analog display promotions are digitally extended through the use of location-based services. On the one hand, pallets on the sales floor can be tracked with the help of the PAYBACK app, which serves to optimize the supply chain. On the other hand, PAYBACK customers can be individually addressed with relevant offers when Beacon is in contact at the PoS:

(a) Push variant:

Customer approaches the promotion with the app closed and then receives a push message with reference to the coupon -> reference to the offer on the pallet.
Customer clicks on the push message and activates the coupon in the PAYBACK app.
Customer adds the advertised product to the shopping cart.


b) Pull variant ("Chameleon light").

Customer approaches the promotion and opens the PAYBACK app.
The app recognizes the beacon signal and changes the app content depending on the promotion -> reference to the offer on the pallet.
Customer clicks on the offer and activates the coupon in the PAYBACK app.
Customer adds the promoted product to the shopping cart.

No company portrait added yet.

Here appears the company portrait of
PAYBACK GmbH

Software

No software added yet.

This is where the software solutions from
PAYBACK GmbH

Hardware

No hardware added yet.

This is where the hardware solutions from
PAYBACK GmbH

Services

No services added yet.

Here appear the services of
PAYBACK GmbH

FAQs

No FAQs added yet.

Here appear the FAQs of
PAYBACK GmbH

Files

No files deposited yet.

Here appear the files from
PAYBACK GmbH

Videos

No videos added yet.

Here appear the videos of
PAYBACK GmbH

News

No news added yet.

Here appear the news of
PAYBACK GmbH

Events

No events added yet.

Here appear the events of
PAYBACK GmbH

PAYBACK GmbH

Logo Solution PartnerLogo development partnerLogo Premium Partner
We can help you with the following GS1 solutions:
-
Dr. Philipp
Reichhart