Service
BRAINORITY Software GmbH

Kundenbindung

Customer loyalty

Marketing
Customer loyalty

Kundenbindung durch Authentizität und Sicherheit

Mit der fälschungssicheren Serialisierung erhält jedes Produkt eine eindeutig identifizierbare Seriennummer und wird damit zum Einzelstück. So bietet die Produktserialisierung individuelle Möglichkeiten, den Kunden wieder stärker zu binden und Vertrauen zu schaffen. Ein Faktor dabei ist das Markenimage, das durch eine individuelle Serialisierung kommuniziert wird: Damit ist der Hersteller ein Unternehmen, das großen Wert auf Qualität und Authentizität und seiner Produkte legt!

Zugleich stellt man sich der großen Herausforderung von Produktfälschungen und kann diesen entgegenwirken. Gerade über den Onlinehandel ist es einfacher denn je, gefälschte Produkte in Umlauf zu bringen. Vor diesem Hintergrund ist es für den Hersteller unerlässlich, die Echtheit der Produkte zu schützen. Über die Antwortseite, die dem Kunden bei der Echtheitsprüfung über das Internet angezeigt wird, findet eine direkte Kommunikation und eine gezielte Kundenansprache statt. So können auf der einen Seite dem Kunden zusätzliche Benefits, wie z.B. Cross-Selling-Angebote, Lost-and-Found-Funktionen, Gewinnspiele oder Garantien, angeboten werden und auf der anderen Seite erhält der Hersteller weitere Informationen über seine Kunden und deren Wünsche. Darüber hinaus kann eine Produktregistrierung oder ein Kundenbindungsprogramm durchgeführt werden und damit neue Marketingkanäle öffnen. Alle diese Funktionen haben das Ziel dem Kunden Mehrwerte zu bieten, Vertrauen zu schaffen und damit die Markenbindung und -identifikation zu stärken.


Customer loyalty through authenticity and security

With counterfeit-proof serialization, each product receives a clearly identifiable serial number and thus becomes a unique item. Product serialization thus offers individual opportunities to strengthen customer loyalty and create trust. One factor here is the brand image that is communicated through individual serialization: This makes the manufacturer a company that places great value on quality and authenticity and its products!

At the same time, one faces the great challenge of product counterfeiting and can counteract it. Especially via online trade, it is easier than ever to bring counterfeit products into circulation. Against this background, it is essential for the manufacturer to protect the authenticity of the products. Direct communication and a targeted customer approach take place via the response page that is displayed to the customer during the authenticity check via the Internet. On the one hand, the customer can be offered additional benefits, such as cross-selling offers, lost-and-found functions, competitions or guarantees, and on the other hand, the manufacturer receives further information about its customers and their wishes. In addition, a product registration or a customer loyalty program can be carried out, thus opening up new marketing channels. All these functions have the goal of offering the customer added value, creating trust, and thus strengthening brand loyalty and identification.

Gallery
Dr. Rainer
Gerkens
Managing Director

Willkommen auf dem Profil der BRAINORITY Software GmbH! Bei Fragen zu unseren Leistungen und Angeboten stehe ich gerne zur Verfügung.

Welcome to the profile of BRAINORITY Software GmbH! If you have any questions about our services and offers, please do not hesitate to contact me.

1. Basic Information

Translate manually?
Generate automatic translation?

Kundenbindung durch Authentizität und Sicherheit

Mit der fälschungssicheren Serialisierung erhält jedes Produkt eine eindeutig identifizierbare Seriennummer und wird damit zum Einzelstück. So bietet die Produktserialisierung individuelle Möglichkeiten, den Kunden wieder stärker zu binden und Vertrauen zu schaffen. Ein Faktor dabei ist das Markenimage, das durch eine individuelle Serialisierung kommuniziert wird: Damit ist der Hersteller ein Unternehmen, das großen Wert auf Qualität und Authentizität und seiner Produkte legt!

Zugleich stellt man sich der großen Herausforderung von Produktfälschungen und kann diesen entgegenwirken. Gerade über den Onlinehandel ist es einfacher denn je, gefälschte Produkte in Umlauf zu bringen. Vor diesem Hintergrund ist es für den Hersteller unerlässlich, die Echtheit der Produkte zu schützen. Über die Antwortseite, die dem Kunden bei der Echtheitsprüfung über das Internet angezeigt wird, findet eine direkte Kommunikation und eine gezielte Kundenansprache statt. So können auf der einen Seite dem Kunden zusätzliche Benefits, wie z.B. Cross-Selling-Angebote, Lost-and-Found-Funktionen, Gewinnspiele oder Garantien, angeboten werden und auf der anderen Seite erhält der Hersteller weitere Informationen über seine Kunden und deren Wünsche. Darüber hinaus kann eine Produktregistrierung oder ein Kundenbindungsprogramm durchgeführt werden und damit neue Marketingkanäle öffnen. Alle diese Funktionen haben das Ziel dem Kunden Mehrwerte zu bieten, Vertrauen zu schaffen und damit die Markenbindung und -identifikation zu stärken.

Translate manually?


Customer loyalty through authenticity and security

With counterfeit-proof serialization, each product receives a clearly identifiable serial number and thus becomes a unique item. Product serialization thus offers individual opportunities to strengthen customer loyalty and create trust. One factor here is the brand image that is communicated through individual serialization: This makes the manufacturer a company that places great value on quality and authenticity and its products!

At the same time, one faces the great challenge of product counterfeiting and can counteract it. Especially via online trade, it is easier than ever to bring counterfeit products into circulation. Against this background, it is essential for the manufacturer to protect the authenticity of the products. Direct communication and a targeted customer approach take place via the response page that is displayed to the customer during the authenticity check via the Internet. On the one hand, the customer can be offered additional benefits, such as cross-selling offers, lost-and-found functions, competitions or guarantees, and on the other hand, the manufacturer receives further information about its customers and their wishes. In addition, a product registration or a customer loyalty program can be carried out, thus opening up new marketing channels. All these functions have the goal of offering the customer added value, creating trust, and thus strengthening brand loyalty and identification.

Generate automatic translation?

2. Quick Facts

Select category(ies)
Select industry(ies)
Select language(s)

3. Media

The image is too large. Please upload an image with maximum 2400 x 2400 pixels and 3 MB. You can find the recommended dimensions on the ? symbol.
uploading
fileuploaded.jpg
Upload failed. Max size for files is 10 MB.
The image is too large. Please upload an image with maximum 2400 x 2400 pixels and 3 MB. You can find the recommended dimensions on the ? symbol.
uploading
fileuploaded.jpg
Upload failed. Max size for files is 10 MB.
The image is too large. Please upload an image with maximum 2400 x 2400 pixels and 3 MB. You can find the recommended dimensions on the ? symbol.
uploading
fileuploaded.jpg
Upload failed. Max size for files is 10 MB.
The image is too large. Please upload an image with maximum 2400 x 2400 pixels and 3 MB. You can find the recommended dimensions on the ? symbol.
uploading
fileuploaded.jpg
Upload failed. Max size for files is 10 MB.

4. External Link

Update service
Successful! You will be redirected immediately...
Error: Your submission could not be processed due to our automatic spam detection. We sincerely apologize and would ask you to contact us via the chat at the bottom right so that we can correct this error.